fredag 18 september 2009

koreansk grill

För ett par veckor sedan var det Labour day här. Vi firade denna helgdag i, vad jag antar, en väldigt otraditionell tappning. Vi åkte till en koreansk restaurang för att äta deras korean BBQ. Det var min thailändske vän som peppat på detta ett tag. Suwannee, som hon heter, åkte en gång till Korea i en månad "för att äta - jag känner en med en restaurang där så jag bodde där och åt".


Det var gott, och framförallt roligt med en grill mitt i bordet som alla kunde plocka ifrån, men jag skulle nog inte gå så långt som att åka till Koren endast för matens skull. Givetvis var vi tvungna att pröva friterad grönt-te glass till efterätt. Fast det hade nog varit godare med hederlig gammal vaniljglass, konceptet är det dock inget fel på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar