tisdag 28 april 2009

det värsta med South beach

På South beach finns minst en (kanske två) killar med lite speciell smak gällande accessoarer. Sedan vi flyttade hit har jag sett honom tre eller fyra gången. Han verkar hänga främst på de största turiststråken: Ocean drive och Lincon road. Av någon outgrundlig anledning, som jag för allt i världen inte kan förstå, tycker den här killen att en gigantisk orm är passande som halsduk.
Eftersom det jag är mest rädd för i hela världen är just ormar tycker jag inte det är så roligt, särskilt som han dyker upp när man minst anar det. När vi var här förra året såg Stefan en kille med en stor gulvit orm runt halsen, den jag sett nu är mer typiskt boaormsfärgad. Jag vet inte om det är samma kille som har, så att säga, två olika halsdukar, eller om det finns två individer som tycker det här häftigt att gå runt och se ut som idioter.

Jag har hakat upp mig rätt mycket på det här (som ni kanske märker). Något jag har funderat mycket på är hur den här killen tar sig till turiststråken, bor han precis brevid och kan således bara slänga ormen över halsen och gå ut? Behöver han åka bil för att komma hit, och isåfall, kör han med ormen runt halsen? har han den i ett terrarie i baksätet? har han en privat chaufför? har han alltid ormen runt halsen? sover de ihop? får man verkligen gå runt sådär på öppen gata? får man gå in i affärer? jag menar, det finns ju förbudskyltar mot hundar vid restauranger och affärer men jag har aldrig sett en förbudsskylt mot ormar.

Så i söndags när körde helt fredligt på Alton road såg jag plötligt i ögonvrån: kille på cykel med fet orm runt halsen(!) inte en syn man ser varje dag, och tur är väl det. NU vet jag iallafall hur han tar sig fram. Inte för attt det skulle göra mig något, men borde det inte finnas en risk attt ormen fastnar i ekrarna?

2 kommentarer:

  1. Nästa uppdrag. Vart är ormen när han går på toa?

    //Peter

    SvaraRadera
  2. Huh. Jag blir livrädd bara av tanken.

    SvaraRadera