måndag 20 april 2009

helgbestyr

I helgen anordnades Miami beach Pride för första gången (vilket är lite förvånande). Vi var såklart på Oceans drive och beskådade paraden som tyvärr inte var särskilt imponerande.

På söndagen ägnade vi oss åt den eminenta sysslan storhandling på Winn-dixie (är det inte ett underbart namn?). Det tar ungefär dubblet så lång tid att handla här än hemma eftersom vi inte har den naturliga förståelsen för var en varas naturliga plats i en affär är. Sen har vi även märkt att vi hängt upp mycket av vår matlagning på creme fraiche, gärna smaksatt, vilket inte finns här. Här finns creme chese och ricottaost på burk samt 300 olika sorters keso. Man kan få keso i extra stora bitar, stora bitar, mellanstora bitar eller små bitar. Vi saknar Arla. Å andra sidan finns det en hel uppsjö av vegetariska köttsubstitutsprodukter som jag aldrig stött på i Sverige som jag håller på och provar mig igenom så jag ska inte klaga.

Någon strand har vi inte sett till den här helgen. Det sägs att det som utmärker en boende på miami beach är att de aldrig är på själva stranden. Jag ska jobba lite hårdare för att motbevisa den tesen. Avslutningsvis bjuder jag på en bild från förra helgen (när vi faktiskt tog oss till stranden några timmar) visst är våra beachstolar fantastiskt fina?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar